Shadowhunters kritika 1-4 és egyebek

0:13

Úgy gondolom ez a sorozat eléggé megosztotta a TMI rajongókat, hiszen a könyv maga fantasztikus volt és véleményem szerint a film se lett olyan rossz, de a sorozatot mások vagy túlzásnak tartották vagy örültek, hogy ismét lehetőség nyílik rá, hogy újra találkozzanak a képernyőn a kedvenc szereplőikkel/karaktereikkel.
Meg kell mondjam, hogy azért engem is megosztott a hír!
Egy részről ott volt bennem az öröm, hogy talán most végig is viszik a sorozatot és végre láthatom azt amit eddig csak elképzelni tudtam, másrészről pedig ahogy egyre többet tudtam meg a sorozatról úgy lettem egyre csalódottabb.


Ezek a pontok azok amik nemigen hozták azt a színvonalat amit a sorozattól elvárnék:
  • szereposztás
  • a karakterek kora és személyiségük kialakítása
  • effektek
Történet:
Főszereplőnk Clary aki épp most töltötte be a  18. szülinapját, elég átlagos élete van, de nem sokáig hiszen egy este leforgása alatt minden megváltozik...
Barátaival szórakozni indulnak egy klubba, majd egy véletlen folytán belebotlik egy fiúba, Jacebe akit "csak ő" lát. A lányt a kíváncsi természete bajba sodorja hiszen követi a fiút be a klubba ahol veszélynek teszi ki magát.
Rájön, hogy a világnak van egy másik sokkal gonoszabb és veszélyesebb oldala és egy harc dúl a háttérben  a jó és gonosz között ami már jóval születése előtt kezdődött, de az édesanyja is részese hiszen árnyvadász, ahogy ő maga is bár erről eddig fogalma sem volt.
Clary édeasanyját, Jocelyn-t elrabolják a elrabló nem más, mint Valentine aki nem melesleg Clary halottnak hitt apja aki a kelyhet keresi amit Jocelyn elrejtett előle évekkel ezelőtt és ami eldöntheti a harc kimenetelét.
A lány viszont mindent hajlandó kockáztatni, hogy visszakapja édesanyját, de még fogalma sincs ezzel mibe keverte magát, hiszen ez a harc már nem csak az anyja visszaszerzéséért folyik, hanem hogy a gonosz ne győzedelmeskedjen a jó felett....

Online ITT

                           
Csontváros film kontra Árnyvadászok sorozat
*TMI= The mortal instrument=Csontváros; SH=Shadowhunters=Árnyvadászok


A sztorival kapcsolatban sok újat nem tudunk meg amit ne láttunk volna a filmben legalábbis az eddig látott első 4 rész alapján.
Értelemszerűen az első film/könyv aprólékosabban kidolgozott változatát kaptuk, csak egy kicsit gagyibb verzióban.
Bár a filmhez képest a sztorit itt ott megcsavarták pl. Dorothea-Dot a végkifejlet mondhatni mindig ugyanaz maradt /mindketten meghalnak/.
Érdekes volt még Hodge személye aki sokkal fiatalabb karakterként tért vissza a sorozatba a filmben egy érett felnőtt tapasztalt embert láthatunk.


Fontosabb karakterek összehasonlítása:
Clary:
Nekem Lily Collins (jobb/TMI) tökéletesen hozta a formát, pont ilyennek képzeltem el Clary-t és bár sokan hangoztatják, hogy idősebb, mint a könyvben levő karakter engem ez nem zavart. Ezzel ellentétben Katherine McNamara (bal/SH) elég túljátszotta a karaktert ha engem kérdeztek. Egy kicsit a nyafka tinilány beütést éreztem rajta. (Oké ezt pár rész után talán kicsit túlzás állítani, de így érzem)

Jace:
Dominic Sherwood (jobb/SH) az első, de végső esetben nem az utolsó karakter aki jobban tetszett a sorozatban, mint a filmben. Valahogy jobban tetszett/illett a könyv által felállított normákhoz és a karakter jelleméhez.A vagánykodós stílus és a nekem nincsenek érzelmeim fillinget jobban ki tudtam nézni belőle. A Twilight filmből /Caius/ már ismert Jamie Campbell Bower (bal/TMI) bár jól alakította a karaktert mégsem gyakorolt rám nagy hatást így hát reménykedem, hogy Dominicnak a továbbiakban is sikere lesz.

Simon:
Alberto Rosende (bal/TMI), a filmben teljesen megvalósította azt amilyennek Simon-t elképzeltem, mind belsőre és külsőre, bár ez utóbbihoz hozzáfűzöm, hogy nagyon hasonlít a két színész, de jellemben nekem más.
Ez lehet azért, mert előbb láttam a filmet vagy azért mert rosszabb színész a sorozatbeli karakter, Robert Sheehan (bal/SH).

Isabelle:
Kicsit meglepő volt számomra, hogy a sorozatban Emeraude Toubia (jobb/SH)  ilyen jól előtudta hozni Isabelle érdekes "személyiségét" valahogy jobban emlékeztetett a könyvben olvasottakhoz. Viszont a filmben Jemima West-nek (bal/TMI) is meg volt a maga egyénisége ott egy érettebb, komolyabb és karakteresebb személyként láthatjuk.

Magnus: 
Talán a sorozat legkülönösebb szereplője engem határozottan a sorozatbeli  karakter/színész
Godfrey Gao (jobb/TMI) fogott meg,  erős, bátor és segítőkész, legalábbis nekem így jött le, míg a sorozatban Harry Shum, Jr. (bal/SH)  kicsit bátortalan és bunkós jelleme van. Persze mindkettőben megvannak a ferde hajlamok. ;)

Alec:
Jaajjj.. hát ő nem a kedvencem, (remélem nem utáltok meg ezért)..nem szeretem ha valaki belegabalyodik a szövődő szerelmi szálba viszont tudom, hogy ettől lesz igazán érdekes így bonyolultabb, eseménydúsabb a történet vagyis egy jobb könyvet/filmet/sorozatot kapunk.
Ha viszont választanom kéne Kevin Zegers (bal/TMI) és Matthew Daddario (jobb/SH) karaktere között Matthew-t választanám.
Valentine:
Meg kell mondjam elég erőteljesen elfogult vagyok Jonathan Rhys Meyers-nek (jobb/TMI) nem tudom, hogy ez azért van-e mert dögös pasinak találom vagy, mert ennyire jól hozta a karaktert, de akár jó akár nem Alan Van Sprang (bal/SH) én örök Meyers párti maradok :D

Vélemény:
Lehet, hogy én vagyok túl kritikus vagy nagyok az elvárásaim, de amiken még nagyon kiakadtam pl. (az effektek) a kard mondjuk totál úgy nézett ki mint a gyerekeknek való lézerkard, angyalkard kiadásban, lehet azért gondolom így mert vakítottak, mint a fene?
Aztán Magnus Bane szeme nagyon para..ha egy alvilági (vér-farkas; -párduc) vagy hasonló lenne akkor oké, de nem az!

 Arról nem beszélve, ahogy a fojtogató füst jött ki a kezéből?! Ömm oké :P Valahogy én nem így képzeltem el egy boszorkánymester-t.

Kérdések:
Sejthető, hogy Claryék össze fognak jönni érezhető a vonzódás kettejük között vajon Alec elfogadja-e mindezt? és Simon?
A lánynak itt is meglesznek a különleges képességei? és ha igen a démonvérnek köszönhetően?
Rá tudják venni Magnus-t, hogy segítsen?
Clary megfog bízni Lukeban?
Mire kell a sok mondén vér? 
Itt is megtévesztik Clary-t és Jace-t ezzel a testvérek vagytok dumával?..sok kérdés van és reméljük a többsége válaszra talál idővel.
                                   

Összegzés:
Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy a könyvsorozathoz, sem a film se a filmsorozat nem érhetett fel bármilyen jóra is probálják csinálni. De hát ez általánosságban így van.
Nem mondanám egy jó sorozatnak, de azt se állítanám, hogy rossz.
Ami biztos, hogy egy csökkentett költségvetésű sorozatként jelölném meg.
De döntsétek el ti!

Ettől függetlenül nézni fogom tovább és meglátjuk, hogy beindul-e vagy "kasza" lesz a vége.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts

SUBSCRIBE